Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

KEN KARTER, Monad XXI

KEN KARTER, Monad XXI

Nella testa di Luca Mortellaro, fondatore a Berlino di Stroboscopic Artefacts, le Monad Series dovrebbero essere quelle dedicate alle uscite più “sperimentali”. Ken Karter (anche lui italiano) propone in effetti quattro tracce che quantomeno si possono definire come “elettronica da ascolto” più che “da ballo”. Il suo è un sound levigato e scuro, che lascia immaginare un automobile costosa e moderna, con un sacco di tecnologia dentro e un design curato. Nonostante appunto non si stia parlando di un lavoro pensato solamente per i dj, la punteggiatura ritmica è un elemento centrale dei pezzi: composita, mai perfettamente lineare e soprattutto in equilibrio con gli elementi atmosferici. Mi sembra che si trovi a metà strada tra raster-noton e il mondo dei club, il che istintivamente mi ricorda Kangding Ray e il suo OR, pubblicato tra l’altro proprio dall’etichetta di Alva Noto. Il tempo dell’ascolto passa in un attimo ed è abbastanza naturale far fare un secondo giro all’ep, anche per andare a esaminare più in profondità il meccanismo progettato da Karter. Niente male.

Tracklist

01. MX-01.11
02. MX-02.11
03. MX-03.11
04. MX-04.11