Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

KEIN ZWEITER, Teilstück Für Totalen Schwung

KEIN ZWEITER, Teilstück Für Totalen Schwung

I berlinesi Kein Zweiter si sono formati quando ancora il Muro era in piedi: non hanno però lasciato tracce discografiche fino al 2006, anno in cui esce l’lp “Muskeln Und Kraft=Überlegenheit” su etichetta 90% Wasser. Per loro ha speso parole di stima Felix Kubin: musicalmente e concettualmente questo Teilstück Für Totalen Schwung, nuovo disco dopo dieci anni, pubblicato sempre dall’etichetta loro concittadina, è affine a molto del materiale prodotto da Kubin stesso, quindi si parla di un synth punk dall’attitudine danzereccia, sia pur meno incentrato sui cut up e sul rumorismo caratteristico di Kubin, ma ugualmente caratterizzato da un immaginario e da un’iconografia da Ostalgie, la nostalgia della vita socialista della DDR. Fra i loro ispiratori i Kein Zweiter, duo voce ed elettronica, citano esplicitamente i D.A.F., gruppo di Düsseldorf annoverato tra gli inventori della electronic body music, che tanta influenza avrà su altri gruppi europei come i belgi Front 242, gli inglesi Nitzer Ebb e i nostri CCCP (il verso “Wir sind die türken von morgen” contenuto in “Punk Islam” è tratto da Kebabträume, pezzo dei D.A.F. del 1980). Nel suo snocciolare litanie e filastrocche il cantato di Gort Klüth ricorda quello di Blixa Bargeld, per l’espressività e il modo di costruire le linee vocali, mentre il lavoro di Klaus-Helene Ramp all’elettronica è un tripudio di drum machine e fiati sintetici. Il risultato è un disco divertente anche se non originale.