Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

KASA DE ORATES, The Golden Hour

Manuel Knwell è un musicista cileno che da quasi 15 anni, con il suo progetto Kasa De Orates, sta navigando acque psichedeliche, per un viaggio personale e stupefacente. The Golden Hour è un tragitto lungo sette tracce a base di musica tradizionale, basse battute, vocalità in profumo atlasiano e un suono che trascende gli stili, creando ambienti sulfurei e ubriacanti. Le voci femminili – Natalia Medina, María Gorburova, Francesca Nicoli di Ataraxia, Natasha Morrows – sembrano collegare mondi terreni e spirituali, in un rimando con quelle maschili di Oscar Hernandez, Daniel Johnston (un campionamento) e dell’altro Ataraxia Vittorio Vandelli, che lastricano invece le basi delle composizioni.

The Golden Hour entra sottopelle ascolto dopo ascolto, a tratti è messianico, crepuscolare e intrigante. Contiene brani a tutti gli effetti inquietanti e da brividi, ad esempio “Left Hand Path – Satanica”, che sembra emergere dall’oltretomba per diventare puro cinema per le orecchie, fra gemiti e scenari di un eterno imbrunire, ma anche piccoli capolavori come la finale “Calling In The Shadows”, “reiterata” perla che richiama le migliori esperienze di certo pop psichedelico, quasi come se i Mazzy Star fossero ricomparsi per miracolo.