Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

KANGDING RAY, The Pentaki Slopes

The Pentaki Slopes

Per questa breve uscita, sempre su Raster-Noton, David Letellier si dimentica delle complicazioni e realizza un disco quasi techno. Un volo rapido su queste cime, di sera, seguendo traiettorie semplici, ma non troppo. Kangding Ray di base sarebbe un misto tra i padroni di casa Raster-Noton, Autechre, Pan Sonic e altro ancora, ma qui arzigogoli ritmici e sperimentazioni ambientali o noise non hanno sul serio spazio, anche se l’indiscussa capacità di creare atmosfere e la scaltrezza in quella manciata di variazioni sul battito drittissimo di Pentaki Slopes fa sì che quest’ep non venga a noia e possa tornare utile per svegliare il pubblico dal vivo. Album come OR, ad esempio, sono in qualche modo qui, c’è quella che qualcuno chiamerebbe “classe”, ma l’ep non è rappresentativo di tutto quanto fatto in precedenza, è una possibile diramazione di certi spunti, un po’ come in Monad XI, uscito sempre nel 2012 (ma per Stroboscopic Artefacts) e sempre piuttosto a suo agio con la techno. Insomma, design minimalista e algido di casa Raster-Noton, con qualche crudezza che scongiuri aggettivi tipo “carino”, e una personalità in evoluzione.

Ancora troppo presto (almeno per me) per dire quanto sarà famoso.