Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

JUSTIN WALTER, Destroyer

Justin Walter è un musicista jazz che – quando era nei NOMO, ensemble afro-beat di Ann Arbor (Michigan) – ha scoperto l’Electronic Valve Instrument (EVI), un sintetizzatore che si suona come uno strumento a fiato, dunque l’unico pensato per i trombettisti come lui. Improvvisandoci sopra è già arrivato al terzo album su Kranky. La sua “magia” (“illusione”?) consiste nel viaggiare negli anni Settanta per portarsi via il sound di Jon Hassell e Brian Eno. Questa volta Walter utilizza anche un Armonium, col quale fa sembrare tutto un po’ fuori fuoco e strano come in un sogno, in altri termini non perfettamente definito come un disegno geometrico, risistemando cosi quei Settanta di prima in uno scenario appartenente in tutto e per tutto alla Kranky e per tanti versi finendo per assomigliare ai Boards Of Canada. La sua esperienza come performer e compositore, infine, sembra permettergli di creare melodie eccezionali con questo strumento ormai fuori produzione, riuscendo a trasmettere ancora meglio a tanti la nostalgia di un periodo che non hanno mai vissuto, almeno in prima persona o da contemporanei.