Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

JULIA REIDY, Beholder

Beholder

Julia Reidy è nata nel 1993 a Sydney in Australia e ora vive in Germania: è chitarrista, compositrice e improvvisatrice. La troviamo nell’ampio ensemble Splitter Orchester e in un sacco di altri progetti collaterali.

Julia suona quasi sempre una chitarra acustica a dodici corde e in quest’intervista conferma di essere influenzata da Bill Orcutt: ascoltando Beholder, appena uscito per A Guide To Saints (quindi Room40, quindi Lawrence English), si pensa subito a quest’affinità non appena si sente il suono scrosciante e ipnotico delle corde, quella specie di “noise acustico” che caratterizza la seconda vita di Orcutt (quella dopo gli Harry Pussy), ma che ha forse radici anche più profonde nel mondo dell’improvvisazione. Non è comunque tutto qui: Reidy utilizza field recordings e synth dai quali tirar fuori giusto dei bordoni, così da creare una sorta di controparte elettronica che va a fare attrito con quella acustica, in un gioco di contrasti che funziona (anche quando si passa alla chitarra elettrica in “Jfai”). In All Is Ablaze del 2016 questa frizione non c’era, anche se secondo me Julia ci stava pensando, dunque siamo di fronte a un’artista che sta man mano trovando la sua identità. Vediamo che succede.