Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

JENS LEKMAN, I Know What Love Isn’t

I Know What Love Isn’t

Super-prodotto, arrangiamenti che definire barocchi è poco: nel 2007 Jens Lekman aveva battuto il colpo di grancassa con Night Falls Over Kortedala e ad oggi non se ne erano avute più notizie. I Know What Love Isn’t è un ritorno all’insegna dell’understatement, anche se questo non significa i pezzi siano poco eterogenei o non vengano spalmati su un nugolo di generi e sfumature sonore che spaziano dal pop orchestrale all’appiglio lounge. La voce di Jens, tra l’altro, è sempre alla ricerca dell’attacco melodico enfatico a metà strada tra la melodrammaticità di un Morrissey o la delicatezza di uno Stuart Murdoch senza troppe fregole indie. Solo che è tutto ridimensionato a una serie di bozzetti molto curati, senza mega-affreschi à la Sufjan Stevens. È un bene, perché i pezzi sono sempre a fuoco, mentre un’eccessiva prosopopea avrebbe potuto condurre a un riciclo di registri musicali e causare un triste “effetto macchietta”. Per altre rivoluzioni c’è ancora tempo, dato che a volte basta anche una manciata di canzoni senza troppi fronzoli (sempre tutto proporzionato a quanto Jens è solito realizzare), quelle che ti acchiappano con un sorriso appena disegnato. Per una “Erica America” di maniera ci sono “She Just Don’t Want To Be With You Anymore” e “The End Of The World Is Bigger Than Love” che ti spezzano il cuore. Sì, è un disco da “fine di una storia”, anche se non di quelle importantissime. Nonostante questo e i temi trattati, Jens riesce a dare quella sensazione di pace e serenità che magari ora non prova nemmeno lui. Sarà che se qualcosa finisce, poi le possibilità di altri inizi sono miliardi. “The World Moves On”, no?

Tracklist

01. Every Little Hair Knows Your Name
02. Erica America
03. Become Someone Else’s
04. Some Dandruff On Your Shoulder
05. She Just Don’t Want To Be With You Anynmore
06. I Want A Pair Of Cowboy Boots
07. The World Moves On
08. The End Of The World Is Bigger Than Love
09. I Know What Love Isn’t
10. Every Little Hair Knows Your Name