Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

JAMES BRANDON LEWIS – CHAD TAYLOR, Live In Willisau

L’ultimo live dell’edizione 2019 del festival di Willisau, in Svizzera, fu quello che ascoltiamo in questo cd; James Brandon Lewis è uno abituato a suonare il tenore ogni volta come se fosse l’ultimo concerto della sua vita (me lo aveva pure raccontato qui), mentre Chad Taylor è la consueta macchina da ritmo che abbiamo imparato ad apprezzare in tante avventure delle varie incarnazioni del Chicago Underground con Rob Mazurek, e non solo. Composizioni autografe e versioni di Coltrane, Mal Waldron e Dewey Redman, il  cui disco con Ed Blackwell registrato sullo stesso palco quarant’anni fa è una pietra miliare per il duo, compongono questo vibrante secondo atto (il primo fu Radiant Imprints del 2018) dove risuonano lo spirito del Coltrane interstellare, massicce dosi di groove, figure iterative africane (“Come Sunday” di Ellington, con Taylor alla mbira), languori blues, lapilli free, un soul implicito e potente. Il sassofonista di Buffalo ha i piedi ben saldi nella tradizione ma anche una pronuncia matura e personale, capace di verità, poesia (è membro del collettivo Heros As Gang Leaders), urgenza: chiude un arrangiamento arioso e quasi filosofico dell’immortale “Over The Rainbow”. Soliti livelli eccellenti della Intakt, per un disco che a questo giro trasuda Africa, Africa, Africa, swing e un mood selvatico e gioioso che ricorda il motto Ancient to the Future di Art Ensemble of Chicago.