Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

IRON FOREST, Body Horror

Body Horror

Nessun legame coi Foresta Di Ferro (ormai immagino sepolti, per quanto in piedi), bensì con un’uscita dimenticata di Eibon Records (senza Google dico 2006) firmata A Crown Of Light, nome risultato della fusione di quelli di partenza dei singoli progetti ambient/industrial che stavano collaborando insieme. Dietro a uno di questi c’era Brandon Elkins, che con Iron Forest si sposta – oltre che in zona Cronenberg – verso territori Godflesh, Scorn e Techno Animal (Adam della Crucial Blast aggiunge a ragione Author & Punisher), tenendo qualcosa del passato e aggiungendo pure altri elementi, presi un po’ dappertutto nell’ambito delle elettroniche “alternative”: ostica idm, frammenti glitch, ottusità rhythmic noise, qualche scheggia dubstep (Scorn, appunto)… Alle volte Brandon si perde, ci sono troppe idee, il che non è sempre un bene, ma quanto meno prova a fare qualcosa di diverso, indovinando più di qualche momento. Se riuscirà a digerire tutto quanto pare aver assimilato in questi anni durante i quali non abbiamo sentito parlare di lui, potrebbe tirar fuori qualcosa di molto interessante.