Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

INFAMY, The Blood Shall Flow

INFAMY, The Blood Shall Flow

In un clima di rinnovato interesse per tutto il metal vecchia scuola, ogni tanto riemergono delle formazioni dimenticate e forse mai amate dal grande pubblico, ma per motivi che spesso fatichiamo a comprendere. A distanza di 17 anni dalla sua uscita, l’etichetta italiana Terror From Hell ci propone il primo e unico disco degli Infamy, band statunitense attiva dalla seconda metà degli anni Novanta, che ha pubblicato ben poche cose per ragioni a noi sconosciute: un demo (Count The Dead), questo The Blood Shall Flow e l’ep Burning Vengeance del 2001 (inizialmente autoprodotto, ma poi ristampato in 7” per la Unholy Domain Records). The Blood Shall Flow entrò in circolazione nel lontano 1998 per Qabalah Productions (Nunslaughter, Christ Denied, Internal Suffering), poi fu ristampato dalla Mercenary Music nel 2002 e dalla Blackend in doppio cd assieme a Got What He Deserved dei Christ Denied. Lo stile del gruppo emerge già dai primi minuti: death metal americano, molto oscuro, figlio della tradizione demoniaca di Incantation, Immolation, Morbid Angel e Deicide. Il sound è esattamente quello dell’epoca, niente di più, niente di meno: chitarre cupe e ribassate, voce ultraprofonda à la Craig Pillard e un songwriting monotono ma efficace. È anche l’ultimo lavoro col cantante/bassista Joshua “Jagger” Heatley, scomparso in quello stesso anno.

Con pezzi come “The Maggots Are in Me”, “Salem’s Burning”, la title-track, “Bodily Dismemberment” e “Mass Cremation”, The Blood Shall Flow è un ottimo esempio di come suonare al meglio il genere, cosa più che utile in un periodo come questo, in cui molti gruppi ancora sembrano non saper come fare. Il suo unico difetto, si diceva, è l’essere un po’ ripetitivo, ma nell’insieme è più che godibile e farà la felicità degli amanti delle band più famose che ho menzionato, soprattutto di chi ha lasciato il cuore nella Tampa degli anni d’oro.

Tracklist

A1. The Maggots Are In Me
A2. Bodily Disembowelment
A3. Onslaught Of Carnage
A4. Cranial Implosion
A5. Putrid Infestation
B1. Salem’s Burning
B2. Mass Cremation
B3. Lacerated
B4. The Blood Shall Flow
B5. Cryptobiosis