Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

HYSTERICAL SUBLIME, Colour Ep

Hysterical Sublime

L’Isterico Sublime è una delle opere più importanti di Slavoj Zizek, psicanalista e filosofo, capace di basare le sue analisi utilizzando porzioni di cultura pop. Angelo Di Mino, invece, è un violoncellista a cui ruota attorno il progetto Hysterical Sublime. Punti di partenza, spunti nati con il violoncello, attorno ai quali poi costruire una struttura pop che miri dritta alla forma canzone. Gli intenti sono d’indubbio interesse, i risultati ancora altalenanti. Il concetto di pop, esteso alle forme che passano dal pezzo dance (“Colour”) alla ballata agrodolce che rimbalza tra arpeggi e distese d’archi (“Where”, il pezzo migliore), è ben compreso ed espresso con discreta tecnica compositiva. In quanto punto di partenza, l’ep quindi è prova positiva. Per crescere sul serio sono necessari altri passi: un’identità più precisa e spunti più incisivi. Mano agli strumenti e via con i lavori in corso, allora.

Tracklist

01. Colour
02. Gimme
03. Control
04. Where