Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

HRYRE, From Mortality To Infinity

Il nome del gruppo è una parola inglese arcaica che significa “caduta”, “discesa”, e si capisce subito, pure dalla copertina, che gli Hryre guardano al passato anche con la loro musica, tornando indietro almeno fino agli anni Novanta, recuperando persino le tastiere essenziali di In The Nightside Eclipse degli Emperor (un disco a cui devono sul serio qualcosa) perché evidentemente sanno quanto sono importanti le atmosfere se suoni black metal. Il gruppo ha diversi punti di forza, che secondo me gli derivano proprio dall’aver ascoltato tanta roba, non solo la più nuova: ci sono le parti aggressive e scure, il riff che sa di zolfo (le chitarre di “Devastation Of Empires” vi costringeranno a invadere la Polonia), ma anche quello più epico o al contrario il frangente triste, poi lo spoken word efficace, magari all’interno di un intermezzo folk à la Hexvessel. La registrazione è tutto tranne che patinata, il che – come si sa – non è proprio un problema in ambito black, ma in un paio di casi il suono della batteria ha quasi oggettivamente delle pecche e la voce potrebbe essere più “pericolosa”.  Vedo buone potenzialità.