Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

HOT GUTS, Wilds

Hot-Guts

Duo con base a Philadelphia, Pennsylvania, questo degli Hot Guts. Wes Russell suona la chitarra e canta, mentre Shari Wallin si cimenta con drum machines e synths (oltre a dare una mano alle vocals). L’apertura di questo loro secondo album (l’esordio, “Edges”, risale al 2012) è per la serafica e mortuaria “All Suns”, recitato (più che cantato) di Russell e base elettronica scabra e tribaloide al punto giusto. A conti fatti il brano migliore di un disco che, anche in questo caso è – come molte uscite della Avant! Records – testimonianza della storicamente mai sopita voglia di suonare dark-rock semplice e senza tanti fronzoli. Semplicità fa anche rima con ossessione, nel senso che un giro armonico basico come quello che caratterizza “Will Curry” è tanto efficace quanto chiaramente ispirato ai Depeche Mode “maledetti” di “Violator” e “Songs Of Faith And Devotion”, sempre da un’ottica fieramente molto più “malata”, sia chiaro. Nel secondo lato di questo vinile spiccano la melodia disturbata da pulsioni sci-fi e industrial della ballata “The Name Of The World” e la nenia in salsa Nine Inch Nails dell’ammaliante “Drift”. Chissà cosa ci riserveranno ancora in futuro, visto che le basi sono già buone.