Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

HOLY SIMILAUN / WEIGHTAUSEND, Split Ep

Tape divisa tra due piccole realtà del panorama underground elettronico di casa nostra. Peraltro, la cosa interessante è che i nomi scelti delle parti coinvolte hanno ben poco di italiano e il sound sembra materiale di provenienza tedesca, tanto risulta marziale e suonato al massimo volume possibile. L’intento pare quello di aprire scatole craniche come fossero meloni. O almeno è quello che salta in mente all’ascolto della prima traccia di Holy Similaun: come fare techno in una fonderia.

Weightausend (Matthias Girardi), invece, frattura le ritmiche con un atteggiamento volutamente scriteriato, ma dove voleva andare a parare lo si intuiva già nelle altre uscite a suo nome per la milanese Haunter Records.

Il secondo lato si apre con “Amy Dub” di Girardi, che rispetto al mix posto nel primo brilla per una maggiore fluidità dell’insieme. Chiude la versione di Weightausend del pezzo di Holy Similaun, a suggello della simbolica unione tra i due progetti, che mixandosi reciprocamente si confondono fino a perdersi.

Un bell’assaggio di metallo (elettronico) urlante.