Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GRISCHA LICHTENBERGER, Spielraum – Allgegenwart – Strahlung

Dopo la buona collaborazione con Osborne-Lanthier, Lichtenberger prosegue il suo pecorso con raster-noton, l’etichetta che l’ha adottato. L’idea di pubblicare assieme tre ep per un totale di quasi un’ora e mezza di musica è piuttosto ambiziosa, anche dal punto di vista concettuale, nonostante i titoli senza senso delle tracce e nonostante queste non abbiano testi: Spielraum (la sala giochi) o la libertà invisibile, Allgegenwart (l’ubiquità) o la presenza invisibile, Strahlung (la radiazione) o la forza invisibile, il tutto accompagnato da una serie di riflessioni scritte sul sito dell’artista e della raster-noton. L’appartenenza di questi tre dischi all’universo estetico dell’etichetta tedesca mi pare abbastanza fuori discussione, del resto Grischa stesso non si presenta come un rivoluzionario, anche se sottolinea sempre l’autonomia del punto di vista del singolo individuo: Spielraum è spigoloso, ma ritmico e quasi ballabile, Allgegenwart è sinistro e più abrasivo, Strahlung ha dei sorprendenti aspetti melodici. A pensarci bene, anche se non inventa nulla, non annoia mai.

Tracklist

A1. 001_0315_13_dest
A2. 002_0415_08_lv_1_re_0114_11_lv_1_b_2_dephase
A3. 003_0415_09_0215_13_youtube beat mainliner-singleshots rec_arrg_!_e_short
B1. 001_0415_07_re1214_11_ns_ss_ms-vc
B2. 002_0415_09_re1214_06_re_1114_27_re_1014_21_re_0614_20_lv_2g_2_b
B3. 003_0415_03_re_0112_re_0811_08_lv_1
C1. 001_002_no in rev + 1115_10 d_2
C2. 003_1115_fn_2
D1. 001_hern
D2. 002_0214#
D3. 003_fat crusher system 003_fat crusher system
E1. 001_1215_06_re1115 26 1b
E2. 002_1215_18_lv_12 b
E3. 003_1215_13_lv1 d ar 2
E4. 004_241 b
F1. 001_1115_27 1bag
F2. 002_215_re111506_re_0712_10gb
F3. 003_999
F4. 004_1115_26_lv_1_brecs