Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GHOULGOTHA, Prophetic Oration Of Self

Ghoulgotha

Nulla di nuovo confluisce in quest’altro progetto death/doom di Wayne Sarantopoulos, chitarra e voce dei ben più noti Decrepitaph, Encoffination e Father Befouled, affiancato a questo giro da musicisti provenienti dagli anfratti più sconosciuti dell’underground americano. Formatisi nel 2012, e con alle spalle un demo, hanno pubblicato sempre quest’anno un 7” con i nostrani Into Darkness (sempre death/doom, con gente dai Fuoco Fatuo). I due brani ci lasciano pensare sin dai primi secondi che, anche se anche la band avesse atteso il momento giusto per uscire con un album in studio, la caduta nel dimenticatoio sarebbe stata inevitabile, ma almeno più elegante. Ad ogni modo ci sarebbe stato forse l’interesse degli addetti ai lavori, che ad oggi cadono con facilità nella trappola di questo cancro irremovibile chiamato revival. Un passo falso per la svedese Blood Harvest, che ad inizio 2014 però ci ha deliziati con la ristampa in vinile del debutto Ævangelist.