Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GERYON, Geryon

Geryon

Dietro Geryon ci sono Nicholas McMaster e Lev Weinstein, rispettivamente basso e batteria dei Krallice, due musicisti che troviamo anche coinvolti in altre band sparse per New York (Anicon, Bloody Panda, Castevet…).

Colin Marston ci mette di nuovo lo zampino, questa volta nel ruolo di producer, e contribuisce in qualche modo a mantenere la cifra stilistica del duo in quella dimensione avant/progressive che accompagna da tempo tutti i nomi qui riuniti. Il loro è un death metal dal suono grasso e vibrato, totalmente spoglio di chitarre (per quanto strano possa sembrare), vicino a certe tendenze ultratecniche contemporanee, però mai troppo ripulito o meditato, sempre a fuoco su quei diversi fattori che rendono il disco ben più coinvolgente. La breve durata (solo ventisei minuti) aiuta a concentrare il tutto in quattro brani che vanno dritti al punto, qualcosa di essenziale ma capace di svilupparsi in un ascolto vivido e intenso, che scorre con grande fluidità. Il progetto parte con il piede giusto, vedremo se e come riuscirà ad evolversi in futuro.