Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GERMAN ARMY, Millerite Masai

German Army

Di German Army c’è poco: l’esercito è in realtà un duo, e di origine americana per giunta (californiano, a voler essere precisi). Quanto basta per avere ormai tre anni di carriera alle spalle e una buona dose di uscite, per lo più su cassetta, come nel caso di Millerite Masai.

Yerevan, sempre alla ricerca di proposte che sappiano dare nuove sfumature a sonorità definibili “etniche”, stavolta scommette su di un gruppo che ha poco di quella “psichedelia occulta” nostrana (Cannibal Movie, Father Murphy, Gianni Giublena Rosacroce), alla quale l’etichetta è stata finora associata. Il bersaglio è comunque centrato, a patto di tenere da parte la suddetta nicchia. Più etno-beat che etnico, più psichedelia ottusa che occulta: impossibile non risentire nelle tredici tracce le trance logorroiche dei Cabaret Voltaire o i Coil “danzerecci” (ma anche ammalianti) di Love’s Secret Domain. Rituali synth/punk rivisti e scorretti a metà tra rumorismo storpio (“Elwha” ”Salmon Tribe”) e trip demenzialoide (“Pilot Lost”, “Manzanita Diegueno”), così che sembra d’essere finiti in un’Eurasia popolata da lillipuziani.