Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GENITAL WARTS, Parappaio

GW

La copertina, opera di Andy “Evil Moisture” Bolus, almeno a me ha suggerito un disco metal di qualche tipo, poi però mi sono ricordato i nomi dei componenti dei Genital Warts, tali Mario Gabola, Guido “Eks” Marziale e Ron Grieco, e quei suggerimenti sono diventati solo la forza inerziale in grado di sospingere le mie aspettative oltre lo stretto logico necessario. Parappaio, insomma, è altro. Lo sappiamo, e chi ci legge anche: a Napoli la musica “di genere” non viene nemmeno fatta prigioniera e anzi sono i generi stessi a essere fatti brillare coi detonatori dell’improvvisazione; e aggiungo che in questo caso i tre non sembrano nemmeno interessati alle distanze di sicurezza. Broken beats, rhythm & noise, feedback, ma anche basso e batteria. Si cela un ghigno beffardo dietro tutto questo, come se di colpo, sparite le voci dai Clipping. e dagli Uochi Toki, a rimanere non fosse altro che questa sorta di trash-pop fluorescente, un po’ cartoonesco, un po’ criminalesco.

Parappaio