Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FUGITIVE, Mediterraneo

Mediterraneo

I Fugitive da Bolzano approdano al secondo album dopo l’esordio omonimo del 2011. Sono in tre e propongono una serie di composizioni strumentali particolarmente possenti e studiate nel dettaglio. “Catla”, per esempio, ha un tiro interessante, ed è intrisa di quella Angst figlia di un post-hardcore sempre in divenire e che ha flirtato pesantemente pure col post-rock; “Okiathā”, invece, lavora su di un piano più ardimentoso, con vigorosi passaggi metallici niente male.

Ora, ovvie chiavi di lettura a parte, questo Mediterraneo trasuda di sicuro passione e semplicità (ha pure un suo immaginario “acquatico” di riferimento che lo caratterizza), in buona sostanza mantiene quel che promette e non si perde in inutili elucubrazioni musicali. Chitarra, basso e batteria per il classico rito che appaga le orecchie e i muscoli. I ragazzi partono da buone premesse e, se avranno voglia di portare avanti il loro discorso, magari provando a diversificare la proposta anche con altri strumenti (e senza fare la fine di Cave In et similia), potranno compiere il definitivo salto di qualità.

Nel frattempo cercateli in giro per l’Europa, vi potrebbe capitare di incontrarli in qualche club a tarda ora mentre fanno bisboccia coi loro strumenti.