Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FRANCESCO FORGES, Micro Strayhorn

FRANCESCO FORGES, Micro Strayhorn

Fabrizio Testa, boss di Musicacruda, s’è messo in testa (ops!) di pubblicare cose “laterali”, poco etichettabili e pure piuttosto complicate. Come quest’omaggio-reinterpretazione di una figura ormai mitologica come Billy Strayhorn, stretto collaboratore di Duke Ellington e in tutta evidenza dolce ossessione per Francesco Forges, già dietro alla band One More Language, che non a caso aveva fatto uscire un album per Musicacruda. Con dieci brani sapidamente ri-arrangiati egli tira fuori un lavoro per niente facile, va sottolineato, aiutato da musicisti di comprovata esperienza operanti nell’area jazz del milanese, credo frequentata dallo stesso Testa, e riesce a farci rivivere quelle particolari ed eleganti idee di composizione (ci piazza pure un suo inedito che rimane sempre in tema, “Je Suis Aussi Pauvre Qu’Un Rat D’Eglise”) nonostante l’odore di riproposizione fedele sia dietro l’angolo,  qualcosa che aleggia un po’ su tutto l’album e forse non potrebbe essere altrimenti. Cosa rimane quindi all’ascoltatore? Delle suggestioni e di certo un appassionato svolgimento dei temi che rimane pervicacemente ammantato di mistero, magica ad esempio è “Johnny Come Lately”,e non è poco… Per chi vuole farsi un viaggio in disparte, intendo lontano dalle solite pubblicazioni di pezzi “originali”.