Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FORMA, Physicalist

Dopo essere partiti da Spectrum Spools, i tre americani Forma approdano su Kranky, con il polivalente John Also Bennett in sostituzione di Sophie Lam, un cambio che forse è ciò che ha permesso loro di utilizzare strumenti diversi dai sintetizzatori (ad esempio flauto e piano) nella seconda parte del disco. Nonostante questo rappresenti  un tentativo intelligente di sopravvivere ed emergere evolvendosi, i Forma non si accorgono che continuano a essere troppo bravi ed educati. Che si mettano a tributare il kraut oppure i minimalisti americani e inglesi (come giustamente viene fatto già notare altrove), in Physicalist si finisce sempre per assistere al ragazzo per bene che fa contenta la maestra, ma che non dà un taglio personale a quello che sta raccontando. A danneggiarli poi ci pensa l’ammassarsi di dischi-revival della prima elettronica, che in alcuni casi (certe cose su etichetta Umor Rex, ad esempio) nella loro semplicità hanno poco da invidiare a Physicalist, più discusso in giro perché su di un’etichetta con visibilità maggiore.

Il disco non è malvagio, ma è anemico.