Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FERA, Psiche Liberata

Il colore viola secondo Fera, cioè Andrea De Franco, compositore attivo a Bologna, attualmente anche nella formazione di James Jonathan Clancy. Per l’etichetta di quest’ultimo, Maple Death, esce Psiche Liberata, mixato a Berlino da Steve Scanu, che fa seguito al folgorante esordio Stupidamutaforma e al precedente Corpo Senza Carne. Ricordando che, nel 2021, c’erano già stati i venti minuti di loop di Catastrofe Ultravioletta. Dall’involucro alla mente, in fluttuazione storta, contorta, per traiettorie viceversa minimali, dove ambient, sperimentazione e techno si fanno pensiero unico senza limiti di spazio.

De Franco è noto in parallelo come illustratore e, non a caso, si è occupato in prima persona dell’artwork dell’album (che si può fruire in allucinatorio abbinamento con il libro di disegni La Caverna Degli Abbracci, su Canicola Edizioni), creato a mano fino a generare un’unica immagine-cellula astratta che racchiude simbolicamente tutto ciò che ascoltiamo. Il poema elettronico va con l’ipnosi cullante di “Not Me, Not You”, le dissonanze noisey dell’estesa title-track, i chiaroscuri cosmici-carpenteriani di “Celestial Anacusma”, i sax di Laura Agnusdei e i flauti di Luigi Monteanni (Artetetra) per l’Arancia meccanica synth-jazz di “Milk Tears In The Hug Chamber”, i ritmi frammentati di “Simulacrima” e quelli industriali di “Dilluvia”. Una musica dei cieli, di cyberneuroni e labirinti membranosi, piogge purpuree e volte di acciaio.