Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

EXTREME NOISE TERROR, S/t

EXTREME NOISE TERROR, S/t

Gli Extreme Noise Terror non se ne sono mai andati. L’unico membro originario è ormai il solo Dean Jones (voce), ma fra alti e bassi (non troppi) hanno sempre continuato a far uscire dischi. A partire dal 1985 si sono creati la loro nicchia come uno dei gruppi hardcore/punk inglesi più violenti, in una scena che non le mandava certo a dire: Heresy, Concrete Sox, Napalm Death, Electro Hippies, Deviated Instinct… e poi Prophecy Of Doom, Doom, Axegrinder… Vi rimando al volume “Trapped in a scene 1985-1989” di Ian Glasper per una panoramica più che esaustiva su quel periodo. Gli Extreme Noise Terror ne hanno combinate tante negli anni: citerei di sicuro il singolo condiviso con i KLF, la polemica con gli SOD, il disco con Barney dei Napalm Death alla voce quando temporaneamente uscì dal suo gruppo (sostituito da Phil Vane degli stessi E.N.T.), ed esistono registrazioni anche con Mick Harris, all’epoca ancora batterista sempre dei Napalm Death. C’è stato un periodo che molti hanno etichettato come death metal e che ha lasciato scontenti sia punk, perché il suono era effettivamente diventato più compatto e più metal, sia i death metallers, perché di death metal, nei fatti, non si trattava. Questo disco omonimo, appena uscito in numerose versioni a cura di varie etichette distribuite su tutto il pianeta, segna invece un netto ritorno alle origini punk: dalla copertina alle canzoni, passando per la produzione. Sembra di risentire Phonophobia con un punta di acceleratore in più. È un po’ paradossale che il disco più punk che abbiano realizzato da vent’anni a questa parte sia opera della formazione più metal che abbiano mai avuto: tre membri dei Desecration e Ben McCrow (fu Gorerotted) a sostituire il deceduto Phil Vane. È un disco bello, sono i vecchi Extreme Noise Terror e consiglio di comprarlo a chi questo nome dice anche solo qualcosa.

Tracklist

01. Punk Rock Patrol
02. Dogma, Intolerance, Control
03. No One Is Innocent
04. I Like Coca (Outo “I Like Cola”)
05. Think Outside the Box
06. Chained & Crazed
07. An Endless Cycle of Misery
08. Sheep in Wolf’s Clothing
09. Cash and Trash
10. Cruel and Unusual Punishment
11. Last Fix of Fame
12. Cage Paralysis
13. Only in It for the Music pt. 27 (Black Putrefaction)