Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ENNIO MAZZON, CeriseIcicles

Ennio Mazzon

È passato oltre un anno dall’ultimo disco di Ennio Mazzon, sound artist trevigiano ora a Vancouver, che i più attenti lettori di The New Noise dovrebbero già conoscere per le sue esplorazioni elettroniche squisitamente digitali. Nel nuovo CeriseIcicles continua il discorso maturato dentro Xuan, l’album pubblicato dalla Nephogram di Franz Rosati, e approfondisce quel processo di decostruzione di certe strutture che si traduce in un suono brillante di interferenze e distorsioni, figlio del carattere talvolta minimalista abbracciato da Mazzon fin dalle sue prime uscite. In venti minuti o poco meno vengono concentrati al meglio tutti gli elementi che distinguono il suo stile, dai ricorrenti field recordings a quei magnifici flussi sommersi che crescono di spessore nel tempo fino a raggiungere dimensioni estese, passando per riverberi in loop e glitch di varia natura. Si tratta di un lavoro parcellizzato ma non per questo instabile, molteplice nelle sue venature, non lineare e sapientemente manipolato. Consigliatissimo l’ascolto (e l’acquisto) presso la pagina Bandcamp della Ripples Recordings, etichetta gestita da Ennio stesso. Una garanzia.