Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ENABLER, La Fin Absolue Du Monde

Enabler

La loro “bio” dice “The world is fucked and this is the soundtrack to it’s demise” e noi non possiamo che essere d’accordo: questo disco è un calcio nei coglioni dall’inizio alla fine. Il trio americano ha assorbito nel migliore dei modi le lezioni di All Pigs Must Die e Dead In The Dirt, aggiungendoci però del suo: d-beat, crust, e tanto thrash metal crudo e gonfio d’odio (il fantasma degli Slayer in “Neglect”). Mezz’ora di schiaffi senza pietà, dove c’è tempo anche per “Felony”, che con le sue aperture melodiche quasi “stona”, ma lo fa con classe. La Fin Absolue Du Monde gioca sia su chitarre granitiche, sia sui contrasti, come quello che si crea in “Balance Of Terror” dove la voce di Jeffrey lascia spazio anche a quella di Amanda Daniels, bassista. Le tracce sono di una sfrontatezza mai vista, schegge velenose che durano di media due minuti: peccato per “Consequence”, brano che regge bene per troppo poco tempo, ma che non fa assolutamente dimenticare l’ottima prova del trio americano.