Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

EMMECOSTA, Overnight

Le sinergie musicali fra la Campania e la Scandinavia esistono. Prima Erlend Øye, ora gli Emmecosta, trio di stanza a Göteborg da sette anni. È musica, quella contenuta nel loro Overnight, che mi restituisce una sensazione straniante: tecnicamente perfetta, curata, dosata, equilibrata nel suo girovagare notturno fino alle albe che, a quelle latitudini, in certe stagioni dell’anno durano forse come quest’album.

Pop, lievemente sintetico, downtempo, aperture melodiche, rintocchi acustici. Però, però, però… questa perfezione e questo studio certosino mi lasciano una strana inquietudine addosso, un che di sintetico come potrebbe averlo architettato Ira Levin. Come porsi? Il piede si muove, lo riconosco, lo ha fatto su “Laek”, come negarlo? Il concept, “il rientro a casa”, è perfetto, le voci sono quelle giuste, l’esperienza c’è (sono in giro dal 2016 e appunto si sente come tutto sia cesellato). Azzeccano pure un brano da strazio come “White River”, che ameranno tutti quanti, chiudendo poi in bellezza. Gli Emmecosta sono dritti, puliti, ben fatti. Troppo? Ai posteri l’ardua sentenza, intanto sono tre, quattro volte che il disco gira ed io lo faccio girare, non sia mai…