Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ELM, S/t

Dopo avervi presentato l’anteprima di “Scum”, ora vi parlo dell’intera cassetta, uscita appunto per la Bronson Recordings. Cinque pezzi, tutti particolarmente anfetaminici e dal tiro potentissimo, disperato quasi (nell’apertura di “Die Freaky”), all’occorrenza come dei Mudhoney ospitati all’improvviso in casa Amphetamine Reptile (influenza tra l’altro già citata…) in “King Of Mormons”. Addirittura sembrano lambire territori vicini ad una forma di post-grunge (sono dovuto tornare indietro di molti anni, lo so…) in “Lyndon”, ma tendenzialmente siamo al cospetto di un furente punk metallico (o noise-rock, ma ci siamo capiti…) che non si fa dimenticare con facilità, buon segno. Elm è un nastro che sembra nascere dall’esigenza del quartetto di sfogare le proprie frustrazioni (e la propria rabbia) dovute alla noiosissima vita di provincia. Direi che si sente tutto e che il risultato finale è certamente di tutto rispetto.