Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DYSANGELIUM, Thánatos Áskēsis

Dysangelium1

Abbiamo già parlato dei Bölzer e degli Ascension, quest’ultima la band con cui il quintetto tedesco è in tour assieme ai neozelandesi Vassafor per una decina di date, Italia compresa (Circolo Colony, lo scorso 26 febbraio). Anche i Dysangelium hanno salutato il 2014 con un disco sotto World Terror Committee, etichetta (sempre tedesca) negli ultimi tempi inarrestabile, nonostante alcune uscite siano leggermente sottotono e godano di un hype a mio avviso inspiegabile. Le atmosfere sinistre tessute dalla band, seppur calate in tutt’altro contesto, ricordano il trademark del sopracitato duo svizzero e dei Watain di The Wild Hunt, grazie soprattutto alla voce di Sektarist 0. Tra un proiettile e l’altro, la frenesia dei migliori Absu riecheggia in brani come “Chaomega”, senza dimenticare il ritmo ossessivo del black anni Novanta. Nonostante alcune soluzioni siano apprezzabili, Thánatos Áskēsis soffre di qualche lacuna e di alcuni richiami che in certi frangenti si fanno troppo insistenti, caratteristica che invece l’ascoltatore medio sembra apprezzare. A me tutto ciò ha dato solo una forte sensazione déja-vù. Furbi i ragazzi: sfruttare questo ritorno alle sonorità dall’impronta occulta col minimo sforzo.