Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DRONE SAN, Drone San [+ full album stream]

I Drone San, cioè Nicola Pedroni (musicista e sound designer, qui a batteria, percussioni e synth) e Andrea Sanna (pianista e compositore, qui a piano, tastiere, synth), pubblicheranno il loro esordio omonimo il 14 gennaio per Horribly Loud Records, etichetta che loro stessi gestiscono.

Difficile, guardando la copertina e ascoltando il disco, non pensare a colonne sonore e film di fantascienza. Pedroni e Sanna sono molto attenti ai suoni che scelgono (penserete ai Boards Of Canada e ai loro tanti imitatori “elettro-vintage”) e sono molto bravi con le soluzioni ritmiche, né banali/dritte né inutilmente complicate (in debito di nuovo per certi versi coi due fratelli scozzesi e per certi altri, almeno secondo me, con tanta “downtempo” uscita a fine Novanta-inizio Duemila, quella che era un po’ jazzosa e un po’ trip hop). Non sono per niente adatto a parlare di questioni tecniche, ma la percezione è che sia comunque un disco molto più “suonato” e “umano” rispetto a quelli su cui mi sto appoggiando per descriverlo, e forse a farmi quest’effetto è il modo in cui si usa qui la batteria. Detto questo, credo che rimanga comunque un album più mentale che fisico, più da viaggio da fermi che da concerto, ma evidentemente con una sua personalità distinta. Avrei preferito si presentassero meno in ordine all’appuntamento, meno pettinati, ma de gustibus etc etc…