Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DRAHLA, Angeltape

Infilandosi in un tunnel spaziotemporale i Drahla da Leeds si sono ritrovati nel Lower East Side di New York a fine Settanta, in mezzo a Teenage Jesus And The Jerks, DNA, Mars e Contortions, in altri termini il movimento “No New York”, nome derivato dalla compilation prodotta da Brian Eno nel 1978 e uscita per la Antilles, costola americana della Island Records. Già nei dieci pezzi del primo album Useless Coordinates, Luciel Brown (voce e chitarra) e soci avevano dimostrato quanto a fondo avevano assimilato i clangori e ritmi serrati della no wave. Oggi, a cinque anni da quel disco e forti di un chitarrista di rinforzo (Ewan Barr), i Drahla tornano sempre su Captured: dieci nuovi brani nei quali sax e basso formano la melodia base per poi fonderla con le dissonanze di due chitarre che s’intrecciano rispondendo l’una ai fraseggi nervosi dell’altra, mentre la batteria di Mike Ainsley salda tutto con forza. A me, per proseguire coi rimandi, pezzi come “Second Rhythm” (coi suoi “start e stop”) hanno fatto ricordare anche certi Sonic Youth del periodo SST/Blast First. I Drahla sono bravi a dare un’aria leggermente più indie a un suono che ha definito il noise chitarristico, però, nonostante questo, Angeltape non fa sconti e nemmeno prigionieri: è teso e convincente per tutti i suoi 34 minuti e lo è anche con i due minuti scarsi di “Venus”, l’unico pezzo dove non sono presenti le chitarre e la voce distaccata di Luciel accompagna una melodia malinconica suonata al pianoforte. A me sono piaciuti, provateli anche voi!