Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DRAANE, Closer

Draane di Andrea Tremolada è progetto e disco intrigante: parte da un’idea di musica pop-rock che però lascia trasparire lati oscuri e misterici: spiriti byrniani, sentori fra i Depeche Mode e un’elettronica calibrata creano le basi per un album, Closer, che potrebbe risvegliare più ricordi in più di qualcuno. La cosa importante di Draane, però, è che ha i pezzi, prendete una “Precious” che non sarebbe follia immaginare in un’airplay di alta risonanza. Il disco denota una cura certosina per la costruzione e gli arrangiamenti, lancia strali di pop tremolante senza essere ruffiano e si fissa nella testa. Due dei brani, “The Sunlight In Your Hair” e la già citata “Precious”, sono prodotti da Kyle Misko, compositore ed arrangiatore ucraino che li lucida in maniera pressoché perfetta: rotondi, centrati, ispirati, i migliori del disco. Ma Draane è anche un chitarrista emotivo che riesce a portarci sulla cresta di un’onda con “Seconds” seguendo lidi più cheti. Alternanze piene e vuote che ci riportano in un riflusso alternativo nella poco riuscita “I Will Wade Out”. Prima della fine, però, c’è un guizzo: l’eterea “Remove The Water From The Bottom Of The Ocean”, in compagnia di Paola Bianchi aka Femina Faber, apre nuove porte per un futuro che, scegliendo i vivi giusti (e Draane ha dimostrato con le sue peculiari collaborazioni di sapere esattamente quali siano), potrà portare ad un gioiello.