Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DESTRUKTOR, Opprobrium

DESTRUKTOR, Opprobrium

Non lasciano adito a dubbi, i Destruktor: in copertina campeggiano un rabbino, un imam e un vescovo, impiccati davanti a un’orda di demoni. Lasciate quindi a casa le barbe e i libri di Proust, a occhio c’è bisogno d’altro. I Destruktor suonano da tanti anni e popolano l’affollata scena black/death australiana (Denouncement Pyre, Nocturnal Graves, Abominator, Ignivomous…). Fra tutte le uscite che ho avuto modo di sentire, ritengo decisamente questa la loro migliore. Il genere è piuttosto rigido nei suoi canoni, è difficile poterli (volerli) sfondare o quantomeno danneggiare. I Destruktor, dunque, puntano su altri ingredienti, come la registrazione nitida (elemento per nulla scontato) che evidenzia il lavoro di batteria nonostante le altissime velocità e, soprattutto, quello di chitarra. La band, invece di affidarsi a un caos indistinto per definizione, sciorina una pletora di riff occasionalmente persino eccitanti, vedi il secondo pezzo “Besieged”. Così, in questa maniera apparentemente banale, viene lasciata indietro una gran parte di colleghi nella corsa alla qualità (e nell’evitare la monotonia): nel metal il riff è sempre stato l’elemento principale e i Destruktor non se lo dimenticano, nonostante molti preferiscano puntare su altro.