Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DEAD RIDER, Chills On Glass

Dead RIder

Chills On Glass è un disco complesso, a cui è necessario dedicare tutta la nostra attenzione: un po’ di ascolti e si rivela uno dei lavori più “divertenti” dell’annata, ricco com’è di idee sulle quali altri baserebbero magari più di una carriera. Sbuffi di spasmi art-core, angolosità che passano dallo sferragliare elettrico al pulsare elettronico, concezioni di funk e soul molto laterali e scure, infine melodie che si rivelano per pochi secondi, così da svincolarsi da una marcata definizione pop. Al terzo disco, la nuova band dell’ex U.S. Maple Tood A. Rittman fa un centro pieno e, per quanto banale, la si potrebbe definire come l’insieme delle peculiarità dei Maple e di quelle dei Cheer-Accident, dato che Andrea Faught (synth) e Thymme Jones (batteria, piano e voce) provengono da lì. Sarebbe però un portare a casa il risultato in modo troppo facile e non renderebbe giustizia alle nuove fatiche di casa Dead Rider. Dinoccolato.