Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DEAD NEANDERTHALS / KURU, Split 7”

Kuru

Unire le forze è sempre importante. Da un lato la new wave of dutch heavy jazz dei Dead Neanderthals, dall’altro il free jazz jookloide dei trentini Kuru. Sembrerebbe quasi il modo con cui Strom Records (che co-produce questo 7″ assieme alla Kohlhaas) preannuncia il più succoso – si spera – lavoro dell’incarnazione electric del duo sax-batteria italiano, qui in versione prettamente acustica.

Bordoni iniziali, pelli e piatti che richiamano direttamente ritmi tribali dalla Papuasia dalla natura sì incontaminata, ma selvaggia, come ci ricordano le urla spiritate di Pero e Seba in “Fiume Asaro”.

Sax e batteria è anche il caso dei due olandesi, ma – diversamente dal loro Polaris – anche con un pesante rinforzo elettronico che, a dispetto dei barriti di O (sax baritono), provenienti da qualche Painkiller zorniano, ti fa credere, anche grazie alla batteria serrata di R, di stare ascoltando Carboniferous degli Zu compresso in soli sei minuti.

Non siete comunque obbligati a seguire l’ordine suggerito nella custodia di questo bell’ep (serigrafato a mano): decidete voi se annegare nelle acque torbide dei Kuru o se farvi seppellire da una montagna che vi sta franando addosso.