Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Contemporarities 2018 a Milano: dal minimalismo italiano antiaccademico a Pinocchio… passando per i videogiochi

Riceviamo e pubblichiamo.

Terza edizione a Milano per il festival di Santeria e 19’40” che indaga l’ibridazione tra strumenti acustici, amplificati e immagini.

“Contemporarities rompe le gerarchie culturali tra ciò che è colto e ciò che non lo è, e tutto galleggia in un’apparente assenza di gravità: all’interno della rassegna coesistono con disinvoltura musiche suonate su partitura, atteggiamenti filologici, trascrizioni e sabotaggi. Il tentativo è quello di consegnare a un tempo futuro la definizione di “classicità” lasciando sospesi nel presente tentativi di cristallizzazione, idolatria o intoccabilità”.

Enrico Gabrielli

Tre appuntamenti distinti dedicati ad ambiti e mondi all’apparenza lontanissimi: il minimalismo italiano anti-accademico, la musica per videogiochi e la favola sonora di Pinocchio.

PROGRAMMA:

25 novembre – h. 18

Anti-minimalismo Italiano

Franco Battiato (1945)
L’Egitto prima delle sabbie (1978), per pianoforte

Franco Donatoni (1927-2000)
Lumen (1975), per ottavino, clarinetto basso, viola, violoncello, celesta e percussioni

Paolo Castaldi (1930)
Scale (1970), trascrizione per flauto, clarinetto, violino, violoncello, pianoforte e vibrafono

Giacinto Scelsi (1905-1988)
L’Âme Ailée (1973), per violino solo

Fulvio Caldini (1959)
Synchronia in quartetto op. 80/b (2001), per clarinetto, violoncello, pianoforte e marimba

Alvin Curran (1938)
Saltando in Padella (2005), for any instrument

9 dicembre – h. 18

Arcade Music

Tim and Geoff Follin (1970)
Ghouls ’n Ghosts Soundtrack [C 64 version] (1988):

Introduction
1st stage: Cemetery of the Executions and Floating Island on the Lake
2nd stage: Village of the Ruin and City in Flames
4th stage: Cave of the Crystals and Descent into the Abyss
5th stage: Castle of Loki / Lucifer

Paul Hindemith (1895-1963)
7 Stucke für drei Trautonium (1930)

Chino “Goia” Sornisi (1892-1968)
Un Petit Train électronique de Plaisir – Encore de memento

16 dicembre – h. 18

Pinocchio!

Fiorenzo Carpi (1918-1997) musiche dello sceneggiato RAI (1972) e letture dal testo di
Carlo “Collodi” Lorenzini (1826-1890)
Con la voce recitante di Francesco Bianconi e i disegni dal vivo di Olimpia Zagnoli