Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

CLAUDIO ROCCHETTI, Thy Eyes, The Betrayal

Terza ed ultima parte di questo “disco diviso”, che ascoltato tutto assieme svela un suo fil rouge. Anche Thy Eyes, The Betrayal, come i precedenti, consta di due tracce piuttosto brevi e malinconiche, in particolare la prima, che ingloba una voce che recita in francese (muovendosi come in un museo immaginario) sopra un tappeto sonoro piuttosto discreto, che solo verso la fine si fa più insistente, aumentando la tensione. La seconda parte, invece, è una registrazione dalle sembianze volutamente aliene, quei suoni che sembrano provenire dallo spazio, pensate a un rumore di cavallette che si muovono fameliche nei campi, tra clangori post-industrial e un finale che sa di musica sacra, ma come la potrebbe intendere un noiser, ça va sans dire… Cos’altro aggiungere? Rocchetti sa il fatto suo, col passare del tempo ha avuto il coraggio di cambiare, lo dimostrano i suoi vari progetti e collaborazioni. Personalmente lo preferisco quando parte con un’idea unitaria e la sviluppa su un album per intero ma, come già scritto in passato, pure questa trilogia merita la vostra considerazione.