Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

CHRISTINA VANTZOU, No. 2

Christina Vantzou

Multidisciplinare per scelta o per vocazione, la visual artist e compositrice Christina Vantzou ha saputo ritagliarsi uno spazio tutto suo all’interno della Kranky (Tim Hecker, Loscil, Deerhunter, Oren Ambarchi).

Sono passati tre anni dai soundscapes eterei del suo lavoro precedente e molto di più dal finora unico titolo a nome The Dead Texan (sempre Kranky) con Adam Wiltzie (Stars Of The Lid), ma chi l’ha ascoltata non avrà probabilmente dimenticato l’eleganza delle sue musiche. A quanto pare è fondamentale dopo No. 1 avere di nuovo al proprio seguito la Magik*Magik Orchestra, riconoscibile sia per intensità esecutiva, sia per confidenza gestuale. Vantzou, anche in virtù della sua confindenza con la musica da camera, mostra ancora una volta una “maniera” di esprimersi subito riconoscibile, pura e semplice, ma non per questo meno ricercata, anzi – proprio grazie a questi spunti classici – ricca di suggestioni impressioniste. Nella brevità aforistica degli undici brani di No. 2 questa maniera si traduce in un minimalismo aureo di una trasparenza di ascolto e di un’autenticità di linguaggio quasi commoventi.

Tracklist

01. Anna Mae
02. Going Backwards To Recover That Which Was Left Behind
03. Brain Fog
04. Strange Symptoms
05. Vancouver Island
06. Sister
07. VHS
08. Arp
09. Little Darlin’ Seize The Sun
10. Vostok
11. The Magic Of The Autodidact