Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

CAVERN OF ANTI-MATTER, Blood-Drums

Cavern Of Anti-Matter

“Cavern Of Anti-Matter” – così su due piedi – sembra preso da qualche vecchio fumetto, ma potrebbe derivare dalla “Caverna dell’antimateria” di Gallizio Pinot, un’installazione ideata a fine anni Cinquanta da questo pittore italiano situazionista. Il gruppo è nuovissimo e si compone di Tim Gane, cioè il chitarrista degli Stereolab, Joe Dilworth, il primo batterista degli Stereolab, e Holger Zapf ai synth. Esordisce con un doppio vinile su un’etichetta chiamata Grautag, che lo incarta in una confezione che rimanda (appunto) a epoche grigie e cementificate, nelle quali la rivoluzione industriale influiva sul paesaggio disseminandolo con fabbriche ed edifici anonimi e spettrali. Anche Blood Drums guarda in qualche modo a questo passato di monotone geometrie, dato che si tratta di un tributo al krautrock e ai pionieri dell’elettronica (io ci sento molto i Kraftwerk). Nella scrittura, tutta a carico di Tim Gane, non c’è in apparenza alcuna volontà di innovazione, né di rilettura. L’idea che ci si fa durante l’ascolto è che questo sia l’equivalente “germanizzato” di un ottimo gruppo garage rock, una bomba per gli amanti del genere (ma c’è un po’ di magia anche per tutti gli altri), pronta a esplodere in sede live grazie a un motorik trascinante. Su disco, invece, l’elemento che spiazza è la registrazione “in mono” che poi viene rimodulata per lo stereo e ti fa perdere l’equilibrio, con questa musica che è come un treno sulle rotaie e sembra passare da una cassa all’altra e ci costringe quasi a seguirla con lo sguardo. Beak>, Maserati e altri nostalgici dei Neu! hanno trovato un avversario preparatissimo.

Tracklist

A1 You’re An Art Soul
A2 Solar Diamond
A3 Invocation Melodie In C
A4 Hot Electric Insect
B1 Irradiated Dream Mouth
B2 Silver Dust
B3 sound-magic’s Death Ray Destroys The Vortex And Has Union With Infinity
B4 Rotation And Particle Density In D
B5 Blood-Drums Machine
C1 Adventures In One Octave
C2 Movin’ On Static
C3 Dystopian Shopping Mall
C4 Strawberry Dust
D1 Acid Death Picnic
D2 Kool Boy Narcosis
D3 Lament For Cement