Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

CABEKI, Una Macchina Celibe

Una Macchina Celibe

Una Macchina Celibe si chiude con la magnifica “L’Ultimo Degli Uomini”, maestosa e timida al tempo stesso, e inizia con “Se Quest’Uomo Diventasse Un Meccanismo”, antipasto di strumenti assortiti che sembrano cercare l’accordarsi, per dare poi sfogo a uno splendido duetto acustico/elettrico, tra fingerpicking e slide. Greg Dulli ha sempre sostenuto che per avere un ottimo disco bisognava partire e chiudere alla grande: il secondo lavoro a nome Cabeki (moniker di Andrea Faccioli) segue questa tradizione e si rivela un gioiello come poche altre cose dell’anno appena passato. Andrea è polistrumentista di razza e, in questo caso, utilizza chitarre acustiche ed elettriche, banjo, lap steel, autoharp, piani giocattolo, armonium e altri mille strumenti a corde “libere” o a tasti. Andrea è del giro Die Shcachtel ed El Gallo Rojo e questo è quello che si dice il disco della piena maturità. Splendida collezioni di arazzi strumentali che passano da bozzetti à la Fahey a nuotate nelle acque storte e multicolori dei Gastr Del Sol, sino a incroci degli universi che stanno tra questi due nomi. Grande gusto e splendente forma esecutiva. I titoli dei pezzi sono ispirati a opere di Alfred Jarry.

Tracklist

01. Se Quest’uomo Diventasse Un Meccanismo
02. Il Necessario Ritorno
03. Verso Il Ronzio Remoto
04. Di Un Ingranaggio Che Si Perde
05. Fra Elettrodi Di Seta Blu
06. Alla Banalità Di Un Valore
07. Negazioni Che Si Negano
08. La Bellezza Pura E Sterile Della Semplice Ruota
09. La Diapositiva Si Ricorda
10. L’Ultimo Degli Uomini