Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

BLACK DOLDRUMS, Dead Awake

Con una manciata di ep e singoli in carriera, i londinesi Black Doldrums arrivano finalmente all’esordio sulla concittadina Fuzz Club, che non è aliena da prospettive post-punk o new-wave, tanto che proprio Jared Artaud (The Vacant Lots, Alan Vega) ha prodotto il disco.

La formazione a due (Sophie Landers alla batteria, Kevin Gibbard alla chitarra, entrambi alle voci) si allarga con l’ingresso di Matt Holt al basso, per un sound meno riverberato e più conciso, nelle parole dell’etichetta “più freddo e ridotto all’osso”. Per quanto riguarda la musica, non c’è da stupirsi che le premesse richiamino mostri sacri degli anni Ottanta come Joy Division, Jesus & Mary Chain e Depeche Mode, con qualche puntata verso territori neo-psichedelici (“Now You Know This”, “Sleepless Nights”); per il resto sparate goth-pop (“Dreamcatcher, Runaway”, “Sidewinder”) o tenere ballate catatoniche (“Sad Paradise”, “Into Blue”, “All For You”) spadroneggiano in Dead Awake, nel segno di un sound non troppo urticante, né pericolosamente depressivo. Non c’è molto altro da dire sulla musica dei Black Doldrums: è didascalica, paga tanto il pegno ai grandi dei generi preferiti della band e ammicca a entità più moderne (Black Angels, Black Rebel Motorcycle Club) che possono aver rinverdito certe istanze post-punk, è sicuramente ben fatta e piacevole, ma niente di più.