Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

BEAT DEGENERATION, Dream Machine

Beat-Degeneration1

Avete presente la serie tv Bayside School, quella che andava in onda su Italia 1 negli anni Novanta? Bene, ricordate quell’episodio in cui il protagonista Zack riusciva ad entrare come cantante nella band più figa della scuola? No? Ok, in realtà questa puntata non esiste, me la sono appena inventata. Se fosse andata veramente in onda, la band suonerebbe grossomodo come questi Beat Degeneration.

Il loro power pop ha sì una chiara ascendenza Sixties, ma che curiosamente appare filtrata attraverso il gusto e la sensibilità di un adolescente anni Novanta. Cosa piuttosto singolare visto che la mente e il braccio del progetto, Guido Giorgi, transitato anche attraverso le porte girevoli dei Jennifer Gentle, in quegli anni era praticamente ancora in fasce. In Dream Machine c’è tutto quello che pensereste di trovare in un disco del genere: assoli, coretti, schitarrate acustiche, la distorsione che parte proprio quando uno se l’aspetta, la ballad, “Sweet Louise”, che è veramente dolce quanto il titolo suggerisce. Anche quando sembrano svariare verso altri generi, il dream pop alla The Pains Of Being Pure At Heart o la psichedelia in acustico alla Ty Segall, il tutto appare comunque generosamente glassato. Ogni tanto si sentono un po’ di rumorini e voci trattate, messi lì a sporcare il tutto, ma l’insieme rimane sempre molto easy, al limite del tormentone.

Il primo aprile è uscito il nuovo Weezer: chi ha ancora piacere a comprarlo forse apprezzerà anche questo disco dei giovani triestini.