Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MINUS THE BEAR, Infinity Overhead

Minus The Bear

Nel 2000 i Minus The Bear erano parte dell’avamposto math rock, ancora bello schierato sul campo di battaglia. Nel 2010, Omni aveva rappresentato la classica svolta elettronica, una ricerca di rotondità pop che avevano stemperato di molto la carica vulcanica del suono, pur fornendo una sorta di propulsione prog (!) a tratti indigesta, ma spesso persino piacevole. Bisognava solo sintonizzarsi meglio, insomma. Con Infinity Overhead, non a caso, sono loro stessi a piazzarsi tra due frequenze, con l’idea di farsi “ricevere” meglio, ottenendo il contrario. Non si tratta di un disco malvagio, ma la volontà di utilizzare qualche trucco math e la carenza di incisività degli spunti melodici rendono questo ritorno-alle-origini-ma-non-proprio poco vispo e molto addomesticato. Un migliore rodaggio e idee più chiare avrebbero potuto portare a una buona terza fase di vita, per ora rimandata o – chissà? – addirittura persa del tutto.

Tracklist

01. Steel And Blood
02. Lies And Eyes
03. Diamond Lightning
04. Toska
05. Listing
06. Heaven Is A Ghost Town
07. Empty Party Rooms
08. Zeros
09. Lonely Gun
10. Cold Company