Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ASEPTIC VOID, Slender’s Woods Official Soundtrack

Aseptic Void

Dietro il moniker di Aseptic Void si nasconde un ragazzo toscano di nome Davide T., violinista e multistrumentista che ha iniziato a muovere i propri passi non troppo tempo fa. Quindi è giovane, deve farne ancora di strada, e lo sa bene. Intanto, però, questa soundtrack composta per un videogioco (noto agli appassionati del genere) risulta essere una release piuttosto intrigante. Sin dalla traccia di apertura le idee sembrano chiare: passeggiate nere accompagnate da disturbanti folate elettroniche, figlie di una grey area vicina al mondo lynchiano, in “Children In Danger” (pensate al suono sordo e primordiale che accompagna le carrellate attraverso i corridoi bui in Lost Highway e in quel film-mondo che era INLAND EMPIRE), accanto a variazioni sul classico tema da score cinematografico (i synth maligni in “Lullaby”, che ricordano da vicino atmosfere “argentiane”). Certo non va dimenticato l’intento primario dei pezzi, quello di accompagnare il gioco in questione e sublimare attraverso queste note tutto un mondo costellato di incubi e paranoie assortite (attenti che pure l’ombra dei Demdike Stare è dietro l’angolo, ma da un’ottica più ambient…).

Slender’s Woods in questo senso esegue con dignità il suo compito e, pur essendo espressione di una sorta di industrial sottile e dai toni cerebrali (ma l’accoppiata “Please, Not So Close” e “Behind You” va giù pesante coi volumi), riesce a perpetrare bene una formula già battuta da più parti. Promettente.