Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ASCENSION, The Dead Of The World

Ascension

Con un po’ di ritardo, eccomi pronto a dedicare il giusto spazio anche al comeback discografico dei tedeschi Ascension, forti delle precedenti uscite e di un contratto che li lega con World Terror Committee (Fides Inversa, Horna, Sargeist… ) sin dagli esordi. Ovunque non si fa che parlare un gran bene di The Dead Of The World, con cui – a quattro anni dal buon Consolamentum – il gruppo cerca di rompere le regole e andare oltre, forgiando una nuova chiave di lettura del metal estremo. L’impresa a mio parere non riesce bene, dato che l’album ha le carte in regola per essere tutto fuorché innovativo o sorprendente. Ci sono dei brani ispirati e negare questo sarebbe da folli, ma ho trovato eccessivamente lunga la loro durata. La produzione risalta molto i passaggi fluidi (anche eccessivamente, come spesso accade) e le composizioni sono di pregevole fattura: si va dal black/death più canonico ad improvvisi rallentamenti o a riff granitici che sorreggono lo scheletro dell’intero platter con il loro mood sì eccentrico, ma alla lunga stancante. Il troppo stroppia e se non si riescono a far confluire in maniera equilibrata le molte idee che si hanno in mente, si rischia di portare all’esasperazione un discorso che solo all’inizio assume una direzione interessante.