Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Asbest: in ascolto “They Kill”, tratta dal loro debut album Driven

Sono svizzeri e hanno scelto di chiamarsi “amianto”. Esatto, con un nome del genere non possono che muoversi tra noise-rock e post-punk, come testimonia chiaramente “They Kill”, primo singolo tratto dal loro primo full length, Driven, in uscita il 28 settembre per Czar Of Crickets e A Tree In A Field Records: introdotto da una batteria nello stile dell’album Pornography dei Cure e attraversato dal suono acuminato e nervoso della chitarra, esplode quasi immediatamente ricordando i grandi gruppi noise-rock americani fine Ottanta/primi Novanta; successivamente si quieta, tornando ai fraseggi nervosi iniziali, per poi esplodere ancora secondo il più classico ciclo pieni-vuoti.
Gli assassini di cui si parla nel pezzo sono quelli che in nome del profitto non si fanno problemi a esaurire lavoratori, risorse naturali e culturali.

Gli Asbest sono:

Robyn Trachsel (voce/chitarra)
Judith Breitinger (basso)
Jan Häfele (batteria)