Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

AORATOS, Gods Without Name

AORATOS, Gods Without Name

Nel 2019 c’è un tizio che sui suoi dischi si firma Naas Alcameth. Io non dico niente, perché a tutt’oggi sono fan di uomini adulti che si fanno chiamare Ihsahn o Abbath, e va bene così. Naas Alcameth è il classico blackmetallaro che ha una valanga di progetti e sotto-progetti (Nightbringer, Bestia Arcana…): uno di questi è Aoratos. Gods Without Name, pubblicato da Debemur Morti, ha un sacco di aspetti positivi, anzitutto dei riff di chitarra come si deve: freddi e affilati come il genere richiede, potenti quanto basta per far felici (si fa per dire) tutti, anche per via della spinta di un batterista disumano (a un certo punto avrei detto una drum machine, ma pare di no) e di una voce indemoniata à la primi Emperor. Gli Emperor tornano (derubati delle loro tastiere di In The Nightside Eclipse in “Thresher”) assieme ai loro fratelli alieni Darkspace nel momento in cui si passa alle atmosfere, l’altro grande pregio del disco: lo migliorano, lo rendono soprannaturale e per brevi momenti solenne, ma non si sfocia mai nella colonna sonora tipo videogioco del “Signore degli Anelli”. Non è un equilibrio facile da raggiungere, perché ormai è un attimo diventare i Dimmu Borgir, specie con le possibilità che dà oggi il digitale: gli obbiettivi principali di Gods Without Name sono e restano sempre fare del male, far paura e permettere la famosissima catarsi dopo una giornata orrenda. Promosso senza pensarci troppo, e io odio le one man band…