Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

AMALTHEA, The Fall

Amalthea

Un unico pezzo per questo 7” licenziato in trecento copie dalla band svedese in occasione del recente tour invernale in Russia. Un po’ poco, a dire la verità, per farsi un’idea circoscritta di quello che fanno gli Amalthea, anche se in fin dei conti non è così difficile cercare di inquadrare lo stesso la loro proposta. “The Fall” è un brano della durata di circa cinque minuti e mezzo che prova ad unire umore “cantautorale” à la Elliott Smith (addirittura) con robuste chitarre post-rock sempre care alla cultura indie americana (siamo in quota Jawbox, per intenderci, quindi la vicinanza a certo emocore è indubbia…). Dunque dissonanze all’inizio piuttosto tenute a freno, poi ad un tratto le chitarre si rincorrono convulse assieme alle vocals del cantante che all’improvviso (forse per amore dei contrasti) diventano quasi growl.

In sostanza tutto qui, pezzo dignitoso e ben architettato, ma vogliamo di più, per capire e anche meglio apprezzare.