Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ALCHEMY OF FLESH, Ageless Abominations

Con un sound che è radicato nel death metal vecchia scuola, il progetto one-man band del polistrumentista Tim Rowland (Alchemy Of Flesh) è qui per farci a brandelli le orecchie col suo full length di debutto. Uscito il 13 agosto sotto la Redefining Darkness Records, Ageless Abomination è un atto d’amore per il death metal della Florida e per i Morbid Angel, ai quali si ispira così tanto da avere come artwork di copertina un’opera di Mike Browning (ex batterista dei Morbid Angel) e da aver optato in fase di registrazione per la stessa Ibanez a sette corde e lo stesso amplificatore Marshall che Trey Azagthoth usava.

Rowland costruisce e dirige un concentrato solido di death metal old school, aggressivo e fuori dalle righe, aggiungendo testi incentrati su videogiochi come Quake e quello di “Star Wars”. Ogni brano offre una quantità di riff massicci assieme a tamburi mastodontici e voce gutturale: un assalto feroce, che non dà possibilità di prendere fiato fino alla fine del disco. Gli episodi nei quali Tim riversa tutta la sua poliedricità sono “Slipgates To Annihilation”, singolo apripista che ha anticipato l’album e che in tre minuti passa da ritmi mid tempo ad esempi più veloci e feroci, poi “Flamma Nera Rites”, l’unico dove si usa una sei corde, con percussioni tonanti e riff groovy che si amalgamano e si legano assieme per formare un qualcosa di malefico, oscuro e unico.

Alternando brani più forti ad altri meno tirati, nel complesso Ageless Abominations riesce a catturare le orecchie, i cuori e soprattutto l’attenzione grazie a sound old school, e senza copiare i Morbid Angel. È un debutto che si distingue da molti dischi usciti di recente perché non eccede coi modernismi. Tra pesantezze nauseanti e brutalità tritaossa, i fan del death metal “made in Florida” adoreranno questo disco.