Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ALCEST, Kodama

Shelter era stato un disco particolare per gli Alcest, che si erano tolti la soddisfazione di lavorare con musicisti che ammiravano, focalizzandosi solo sullo shoegaze e lasciando a casa quel po’ di black metal che ancora si portava appresso. Shelter era un album ben riuscito, positivo, al di là di tutti i ragionamenti che ci si potevano fare intorno (il gruppo lo aveva fatto per vendere di più? O in realtà avrebbe venduto di più se fosse rimasto identico a se stesso, senza scossoni?). Kodama non è Shelter 2: questi che ascoltiamo, più o meno, sono gli Alcest di sempre, persone che comunque hanno inventato un proprio sound prima che le shoegaze allagasse tutta la scena metal, quindi, siccome a nessuno o quasi passava per la testa di dire ai Motörhead di non suonare come i Motörhead, così non possiamo vietare a Neige di essere se stesso, anche se ovviamente siamo liberi di stancarci di lui.
Kodama è composto sostanzialmente da cavalcate epiche/emotive e malinconiche al tempo stesso, con spezzoni sognanti ed eterei: non è black metal, non è shoegaze, post-rock o post-punk, è Neige e la sua storia. Forse non è una fotocopia degli Alcest pre-Shelter, ma non è nemmeno così diverso dal corso principale della band da entusiasmare e sorprendere. Vedremo se i fan continueranno a far visita ai francesi nel limbo che si sono creati o se preferiranno tenersi i dischi fondamentali e guardare avanti.